دهیاری هندور

دهیاری هندور

پایگاه اطلاع رسانی
دهیاری هندور

دهیاری هندور

پایگاه اطلاع رسانی

ماه رجب

درحکایتی دلنشین از پیامبر گرامی اسلام از زبان شخصی به نام ثوبان این چنین آمده است که :با رسول خدا ((صلی الله علیه و آله و سلم ))در قبرستان بودیم . حضرت ایستاد و گذشت و دوباره ایستاد . عرض کردم : 

 

یا رسول الله،چرا اینگونه رفتار می کنید ؟ سپس آن حضرت گریه شدیدی کرد ،ماهم گریه کردیم.آن گاه فرمود :ای ثوبان صدای ناله اهل عذاب را شنیدم .برآنهارحم کردم ،دعا کردم وخداوند عذاب آنهارا تخفیف داد سپس فرمود :

ای ثوبان!اگر کسانی از اهل این قبرستان ،که در عذابند یک روز از ماه رجب را روزه گرفته بودند ویک شب تا صبح را قیام می کردند و به عبادت می پرداختند ،در قبرها معذب نمی شدند .

گاه شیئی گرانبها،یاانسانی ارزشمندویایک زمان مهم و ویژه مورد بی توجهی انسانها قرار می گیرد تنها بدان سبب که شناختی از آنها ندارند و در نتیجه بهره خویش را از آنها نمی ستانند واستفاده لازم را نمی برند .ماه رجب از زمانها و اوقات بسیار مهم و ویژه است که برای آنکه بدون استفاده از این فرصت از کفمان نرود روایات فراوانی پیرامون فضیلت این ماه و شناساندن قدر و منزلت آن از طریق اهل بیت (ع) بدست رسیده است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود .

یک . پیامبر اکرم ((صلی الله علیه و آله و سلم ))فرمود :

آگاه باشید که رجب ماه خداست وآن ماه بسیار بزرگی است این ماه ((اصم )) نامیده شد بدان سبب که هیچ ماهی در فضیلت و حرمت در نزد خدا با او برابری نمی کند .

دو . وازحضرت امیر مومنان علی (علیه السلام )نقل است که :

هرکس در ماه رجب صدقه بدهد خداوند در روز قیامت در بهشت اورا به ثوابی گرامی می دارد که هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده و بخاطر بشری خطور نکرده است .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد